دریافت اطلاعات ...
 
شرکت خدمات مهندسی آب و خاک کشور ( پارس)
پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

تکمیل طرح جامع احداث زیرساخت‌های آب و خاک استان‌های شمالی کشور
 
⏹معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی از تکمیل طرح جامع احداث زیرساخت‌های آب و خاک استان‌های شمالی کشور با کمک فاینانس چین خبر داد و گفت: دیروز با ابلاغ معاون اول رئیس جمهور به بانک مرکزی، مراحل تخصیص مالی اعتبارات این پروژه از محل این فاینانس آغاز شد.
⏹صفدر نیازی شهرکی معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا بیان کرد: به دنبال سفر رئیس جمهور به کشور چین، در حوزه آب و خاک دو اتفاق خوب در حال رخ دادن است. در این سفر قرار شد دو پروژه بخش کشاورزی به کمک فاینانس چین اجرایی شود.
⏹وی با اشاره به اجرای «طرح جامع احداث زیر ساخت‌های آب و خاک شمال کشور» در سه استان شمالی، گفت: مجموعه‌ای از عملیات آب و خاک شامل مرمت آب‌بندان‌ها و کانال‌ها، آب چرخانی، تسطیح، تجهیز و یکپارچگی اراضی در این سه استان تعریف شده است.
⏹نیازی اضافه کرد: تامین اعتبار این طرح مورد قبول طرف خارجی قرار گرفته است و قرار است بخشی از اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این پروژه از محل فاینانس چین تامین شود و برای بقیه این پروژه در مراحل دیگر تامین اعتبار انجام شود.
⏹به گفته وی ۲۲۰ میلیون دلار بابت این طرح اختصاص داده شده است وموافقت اولیه برای تامین اعتبار توسط چین انجام شده است. تفاهم نامه بین ایران و طرف چینی نیز امضا شده است و روز گذشته معاون اول رئیس جمهور، تامین مالی پروژه بر اساس بازه زمانی تعیین شده را به بانک مرکزی ابلاغ کرده است.
⏹وی یادآور شد: در حال حاضر کارهای نرم‌افزاری مرتبط با این پروژه را انجام می‌دهیم تا پس از تامین اعتبار در راستای بهبود بهره‌وری و راندمان آب در بخش کشاورزی، این پروژه اجرا شود.
⏹معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد: با توجه به چالش‌های موجود شامل افزایش نیاز به غذا و کاهش منابع آب، امیدواریم با این سرمایه‌گذاری‌ها، بخش قابل توجهی از نیازهای کشور را تامین کنیم.
join👉 @WaterOnline
⏹استفاده از فاینانس چین در فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری احیای اراضی خوزستان و ایلام
⏹نیازی با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به استان خوزستان درسال ۷۵ و کلید خوردن طرح ۵۵۰ هزار هکتاری به دست معظم‌له، بیان کرد: فاز اول طرح با اعتبارات صندوق ذخیره ارزی تامین اعتبار شد. حدود ۳۰۰ هزار هکتار از این پروژه تکمیل و تحویل مردم شد یا مراحل نهایی آن در طی شدن و تحویل به بهره‌برداران پرتلاش و زحمتکش ایلام و خوزستان است.
⏹وی اضافه کرد: ۲۵۰ هزار هکتار از این طرح در فاز دوم عملیاتی می‌شود که برای تامین اعتبار آن دولت در قانون بودجه مکلف شد که ۲۰ درصد سهم شرکت نیشکر خوزستان را به فروش برساند و منابعش را به اجرای این پروژه اختصاص بدهد.
⏹معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: همچنین بخش دیگری از منابع طرح از محل سرمایه‌گذاری و فاینانس چین تامین خواهد شد. بر اساس توافق انجام شده یک میلیارد دلار برای فاز دوم پروژه ۵۵۰ هزار هکتاری از محل فاینانس چین تعریف شده است.
#طرح_550هزار_هکتاری
#فاینانس_چین
join👉 @WaterOnline
منبع خبر:
روابط عمومی
   تاریخ: ۰۷:۳۴ - ۲۵/۰۵/۱۴۰۲   بازدید: ۱۲۱