دریافت اطلاعات ...
 
شرکت خدمات مهندسی آب و خاک کشور ( پارس)
چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
وزیر محترم جهاد كشاورزی در مصاحبه با خبرنگاران در همایش روز جهانی خاك
« وزیر جهاد كشاورزی در جمع خبرنگاران اعلام كرد: نگاه ویژه به صیانت و حفظ خاك در برنامه هفتم توسعه»
 
وزیر جهاد كشاورزی گفت: در برنامه هفتم نگاه ویژه ای به بخش خاك و آبخیزداری خواهد شد و تمام تلاش ما این است كه در برنامه هفتم با مردمی سازی در بخش آبخیزداری بتوانیم ظرف ۱۰ سال به سمت پایداری در حوضه های آبخیز برویم.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد كشاورزی، سیدجواد ساداتی نژاد وزیر جهاد كشاورزی در حاشیه همایش روز جهانی خاك در جمع خبرنگاران اظهار كرد: خاك عزیزترین داشته بشر در كره زمین بوده و حیات و سرشت انسان وابسته به آن است.
وی افزود: ما در كشور قانون خوبی برای خاك داریم و حفاظت و صیانت از خاك وظیفه تمام دستگاه ها و مردم است لذا در ۱۰ سال گذشته فائو به این نتیجه رسیده است كه ظرفیت های مردمی باارزش ترین بخش ها برای صیانت و حفاظت از خاك هستند.
ساداتی نژاد با بیان این كه براساس قانون خاك باید ماموریت ها را در بخش های مختلف انجام دهیم، عنوان كرد: معاونت آب و خاك در بحث خاك حاصلخیز كشاورزی ماموریت بزرگی را بر عهده دارد كه شامل كشاورزی حفاظتی، صیانت از خاك، حاصلخیزی خاك و جلوگیری از شوری آن می شود.
وی ادامه داد: سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری كشور هم وظیفه حفاظت و جلوگیری از فرسایش خاك را برعهده دارد و در برنامه هفتم توسعه هم فصل مهمی را به حفاظت و صیانت از خاك اختصاص خواهیم داد.
وزیر جهاد كشاورزی ابراز امیدواری كرد: بتوانیم با كمك مردم و با هم برای صیانت خاك كشور تلاش كنیم تا به امنیت پایدار غذایی، حكمرانی و اقتدار غذایی برسیم.
وی افزود: ماموریتی در رابطه با قانون حفاظت از خاك به معاونت آب و خاك و معاونت برنامه ریزی وزارت جهاد كشاورزی داده شده تا آیین نامه های باقی مانده خاك با سرعت در دولت تصویب شود؛ در برنامه هفتم نگاه ویژه ای به بخش خاك و آبخیزداری خواهد شد و تمام تلاش ما این است كه در برنامه هفتم با مردمی سازی در بخش آبخیزداری، بتوانیم ظرف ۱۰ سال به سمت پایداری در حوضه های آبخیز برویم.
ساداتی نژاد عنوان كرد: لایحه آبخیزداری با دستور رئیس جمهور در زمینه پایداری حوضه های آبخیز تهیه شده است كه در كمیسیون مربوطه دولت در حال بررسی است و به زودی به مجلس ارسال خواهد شد، این لایحه فصل جدیدی در صیانت از آب و خاك خواهد بود.
وی تاكید كرد: حفاظت از خاك یك وظیفه عمومی است و لازم است ارزش خاك و صیانت و حفظ این میراث بین نسلی را به نسل های آینده آموزش دهیم https://www.maj.ir/R-mjjmzO8 .
« روابط عمومی و امور بین الملل شركت خدمات مهندسی آب و خاك كشور (پارس)»
http://swesc.mypr.ir
https://eitaa.com/SWESCCOMPANY
https://www.swesc.ir
https://t.me/pars_soil
منبع خبر:
روابط عمومی
   تاریخ: ۱۱:۵۳ - ۱۶/۰۹/۱۴۰۱   بازدید: ۱۰۶