دریافت اطلاعات ...
 
شرکت خدمات مهندسی آب و خاک کشور ( پارس)
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
وزیر محترم جهاد كشاورزی در همایش روز جهانی خاك
"ساداتی‌نژاد" در همایش روز جهانی خاك تاكید كرد: استفاده از ظرفیت‌های مردمی در راستای حفظ و صیانت از خاك/ آموزش روش‌های صیانت از خاك در كتب درسی »
 

وزیر جهاد كشاورزی گفت: طبق نظر فائو «جدی ترین راه برای حفظ و صیانت از خاك، استفاده از ظرفیت های مردمی، اقدام فرهنگی و هنری است»، بنابراین باید از اقدامات مردمی در این بخش حمایت كنیم؛ باید اطلاعات و روش های صیانت از خاك در كتب درسی به دانش آموزان آموزش داده شود تا نسل آینده را برای حفظ خاك و آب كشور آماده كنیم.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد كشاورزی، سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد كشاورزی در همایش روز جهانی خاك كه با حضور سفرای برخی كشورها، نماینده فائو و معاونین و مدیران ستادی این وزارت در سالن خوشه وزارت جهاد كشاورزی برگزار شد، اظهار كرد: در دنیا هیچ چیز مهم تر از خاك و آب نیست، هم سرشت انسان ها و هم غذای ما از خاك است لذا باید بالاترین صیانت و حفاظت از خاك انجام شود.
وی افزود: به فرموده مقام معظم رهبری «قضیه خاك از قضیه آب مهم تر است»، برای تشكیل یك سانتیمتر خاك حاصلخیز كشاورزی حدود ۷۰۰ سال زمان لازم است و باید در حفاظت از آن تلاش بیشتری صورت گیرد.
ساداتی نژاد با بیان اینكه بخش بزرگی از رسالت حفاظت از خاك بر عهده وزارت جهاد كشاورزی است، عنوان كرد: به دلیل شیب اراضی و سیلاب های مخرب، سازمان منابع طبیعی موظف به جلوگیری از فرسایش خاك در مراتع كشور است.
وی افزود: در بخش خاك كشاورزی معاونت آب و خاك وزارت جهاد كشاورزی وظیفه صیانت از خاك را برعهده دارد و این دو بخش منسجم با هم كار را پیش می برند.
مقام عالی وزارت با بیان اینكه برنامه هفتم توسعه در حال نگارش و تصویب است، ادامه داد: نگاه ویژه به بخش خاك براساس قانون مصوب خاك از برنامه های ما است تا بتوانیم صیانت بهتری را در طول اجرای برنامه هفتم توسعه داشته باشیم.
وی با اشاره به اینكه نگاه دولت در زمینه اختصاص اعتبارات برای صیانت از خاك مثبت است، گفت: برای پایداری حوضه های آبخیز، كاهش فرسایش خاك و رسوبات سدها نیاز به انجام ۱۰ میلیون هكتار آبخیزداری در سال داریم كه این اقدام زمینه ساز امنیت غذایی در كشور است.
وزیر جهاد كشاورزی خاطرنشان كرد: با كاشت یك میلیارد اصله نهال در كشور تلاش می كنیم تا یك اقدام جدید در حفظ و پایداری خاك انجام دهیم.
وی افزود: طبق نظر فائو «جدی ترین راه برای حفظ و صیانت از خاك، استفاده از ظرفیت های مردمی، اقدام فرهنگی و هنری است»، بنابراین باید از اقدامات مردمی در این بخش حمایت كنیم، باید اطلاعات و روش های صیانت از خاك در كتب درسی به دانش آموزان آموزش داده شود تا نسل آینده را برای حفظ خاك و آب كشور آماده كنیم.
ساداتی نژاد تاكید كرد: در هیچ كجای دنیا بدون صیانت از خاك رسیدن به امنیت غذایی امكان پذیر نخواهد بود و امیدواریم با صیانت از خاك به پایداری در امنیت غذایی برسیم. https://www.maj.ir/R-DLSqoob
« روابط عمومی و امور بین الملل شركت خدمات مهندسی آب و خاك كشور (پارس)»
http://swesc.mypr.ir
https://eitaa.com/SWESCCOMPANY
https://www.swesc.ir
https://t.me/pars_soil
منبع خبر:
روابط عمومی
   تاریخ: ۱۱:۴۸ - ۱۶/۰۹/۱۴۰۱   بازدید: ۱۰۱