دریافت اطلاعات ...
 
شرکت خدمات مهندسی آب و خاک کشور ( پارس)
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

افزایش ضریب نفوذ دانش در طرح‌های آب و خاك با اجرای برنامه‌های ترویجی
 
سرپرست معاونت آب و خاك وزارت جهاد كشاورزی گفت: افزایش ضریب نفوذ دانش در طرح‌های آب و خاك از موضوعات مهم این معاونت است كه موسسه آموزش و ترویج در این خصوص باید برنامه‌های كاربردی و مشاركتی موثر تدارك ببیند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد كشاورزی، فریبرز عباسی در نشست با مسوولان موسسه آموزش و ترویج كشاورزی در دفتر معاونت تهران، با اشاره به این كه كاروان های ترویجی ارتقای بهره وری كشاورزی به سمت محصولی شدن پیش رفته است، خواستار موضوعی شدن عملكرد این كاروان ها و تغییر رویكرد آنان با توجه ویژه در بخش آب و خاك شد.
وی افزود: در بحث های آموزشی و ترویجی به موضوع خاك توجه كمی شده است و ضریب نفوذ دانش در بحث خاك باید افزایش یابد.
سرپرست معاونت آب و خاك وزارت جهاد كشاورزی خاطرنشان كرد: شاخص های مزارع نوآور در بخش آب و خاك با جلسات مشترك نهایی شده است و موارد مورد تایید معاونت به زودی منعكس خواهد شد.
عباسی با اشاره به بحث سند بهره وری با مشاركت وزارت جهاد كشاورزی، نیرو و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و كشاورزی ایران گفت: بهره برداران نمونه ای در كشور وجود دارند كه اقداماتشان موجب ارتقای بهره وری شده است و ضروری است نمونه های موفق شناسایی و تجارب شان به منظور توسعه و ترویج در سایر مزارع بكار رود.
فعالیت های آموزشی و ترویجی رسالت اصلی وزارت جهاد كشاورزی
رئیس موسسه آموزش و ترویج كشاورزی نیز در این نشست گفت: وظیفه و رسالت اصلی وزارت جهاد كشاورزی فعالیت های آموزشی و ترویجی است.
عطاالله ابراهیمی با اشاره به فعالیت ها و اقدامات موسسه آموزش و ترویج كشاورزی در راستای توسعه و تقویت آموزش بهره برداران، ترویج اقدامات پیشرو و نوآورانه و اقدامات حوزه اطلاع رسانی پیشنهاد كرد، كارگروهی تخصصی برای تعامل بیشتر معاونت آب و خاك و موسسه آموزش و ترویج به منظور به ثمر رسیدن مباحث مورد نظر طرفین تشكیل و مصوبات آن با مشاركت و همكاری دو طرف عملی شود. https://www.maj.ir/R-mPQaG5o
« روابط عمومی و امور بین الملل شركت خدمات مهندسی آب و خاك كشور (پارس)»
http://swesc.mypr.ir
https://eitaa.com/SWESCCOMPANY
https://www.swesc.ir
https://t.me/pars_soil

منبع خبر:
روابط عمومی
   تاریخ: ۱۴:۰۷ - ۲۵/۰۸/۱۴۰۱   بازدید: ۱۰۳